Thursday 4 June 2020

Japanese Children’s Song - Lift Your Palms Toward the Sun - てのひらをたいように


Lyrics and Translation in Description! This song was originally written as a family song instead of a kids song. Later on, it became one of the most popular kids songs in Japan. It can be found in most music textbooks in elementary schools throughout Japan. You can really feel the joy of life from this song! Japanese Lyrics: ぼくらはみんな 生きている 生きているから 歌うんだ ぼくらはみんな 生きている 生きているから かなしいんだ 手のひらを太陽に すかしてみれば まっかに流れる ぼくの血潮(ちしお) ミミズだって オケラだって アメンボだって みんな みんな生きているんだ 友だちなんだ ぼくらはみんな 生きている 生きているから 笑うんだ ぼくらはみんな 生きている 生きているから うれしいんだ 手のひらを太陽に すかしてみれば まっかに流れる ぼくの血潮 トンボだって カエルだって ミツバチだって みんな みんな生きているんだ 友だちなんだ English Translation: We are all alive We are all alive and that's why we sing We are all alive We are all alive and that's why we get sad If I hold my palms up to the sun and look up I can see through my red blood flowing through my body Even worms, crickets and waterbugs Are all alive. They are all our friends. We are all alive We are all alive and that's why we laugh We are all alive We are all alive and that's why we are happy If I hold my palms up to the sun and look up I can see through my red blood flowing through my body Even dragonflies, frogs and honeybees Are all alive. They are all our friends.

No comments:

Post a Comment